خرید شن و ماسه

folder_openمصالح ساختمانی
comment3 دیدگاه

خرید شن و ماسه در مصالح ساختمانی

خرید شن و ماسه

انواع شن و ماسه از فرسایش سنگریزه‌ها و هوازدگی سنگ‌ها ایجاد می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین و مرغوب‌ترین مصالح ساختمانی استفاده کرد. در حال حاضر خرید شن و ماسه برای ساخت و ساز و ایجاد ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری در سطح وسیع مشاهده می‌شود؛ این محصولات به گونه‌ای هستند که می‌توانند قسمت‌های اصلی بتن را تشکیل داده و در مقابل شرایط جوی یا وارد شدن هرگونه ضربه و فشار از خود مقاومت بالایی نشان دهند.

در حال حاضر از انواع شن و ماسه برای ساخت ملات و ایجاد ساختمان‌های مستحکم و با دوام استفاده می‌شوند. در صورتی که تمایل دارید در مورد این محصولات اطلاعات مفیدتری به دست بیاورید می‌توانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد شن و ماسه در ساختمان سازی

انواع شن و ماسه برای ساختمان سازی دارای کاربردهای ویژه و منحصر به فرد هستند، به صورتی که بسیاری از افراد آنها را جزء اصلی‌ترین وسایل و ملات ساخت و ساز در نظر می‌گیرند. از مهم‌ترین استفاده شن و ماسه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عایق و نگهدارنده تاسیسات و لوله‌های زیر ساختمان
  • استفاده به عنوان زهکشی وزیرسازی
  • ساخت قسمت‌های مختلف بیرونی و درونی ساختمان‌ها
  • تولید بتن
  • محکم کردن لایه‌های میانی ساختمان‌ها
  • استفاده در کف سازی به منظور جلوگیری از جذب رطوبت
  • تولید انواع شیشه‌های ساختمان
  • استفاده برای نصب و محکم کردن کاشی و موزاییک

مزایای استفاده از شن و ماسه در ساختمان سازی

استفاده از شن و ماسه در ساخت و ساز می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد که همین مزیت‌ها سبب افزایش استفاده و تقاضا از آن، برای ساختمان سازی شده است.

شن یا سنگدانه درشت و ماسه یا سنگدانه ریز دارای مزیت‌هایی مانند استحکام فراوان، قیمت مناسب و چسبندگی بالا هستند به طوری که امروزه از آن‌ها برای ساخت ملات ساختمان یا بتن‌های محکم و کارآمد استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید این دو به خوبی با آب مخلوط شده و می‌توان از آن‌ها برای ایجاد ساختمان‌ها یا تجهیزات مورد نیاز ساختمانی استفاده کرد؛ علاوه بر این، این محصولات هیچگونه ضرری برای محیط زیست نداشته و جزء مصالح طبیعی و بدون ضرر به حساب می‌آیند.

ویژگی های شن و ماسه ساختمانی

با شناخت ویژگی‌های شن و ماسه ساختمانی، می‌توان با اطمینان بیشتری از آنها برای ساخت و ساز و استفاده در پروژه‌های عمرانی استفاده کرد. از کلیدی‌ترین مشخصات این محصولات می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • خالص بودن و نداشتن ناخالصی‌های شیمیایی و مضر
  • مقاومت فراوان در برابر تنش، سایش یا تغییرات شدید آب و هوایی مانند گرما و سرمای شدید
  • مقاومت زیاد دانه‌ها برای تولید بتن‌های ماندگار و مستحکم
  • داشتن نفوذ ناپذیری بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • داشتن مقاومت کششی بالا و کیفیت زیاد در برابر وارد شدن ضربه‌ های سخت
  • در دسترس بودن و داشتن قیمت مناسب و اقتصادی

تعریف شن

شن از خرد شدن سنگها تولید میشود. سنگهای درشت از خرد شدن سنگهای طبیعی تولید شده و شن های ریزتر علاوه بر سنگ ،خورده های  صدف و مرجان نیز در آن موجود میباشد. جهت خرید شن و ماسه با ما در تماس باشید.

در اصطلاح عام به شنها سنگ ریزه هایی گفته می شوند که از ریگ درشت تر باشند .

انواع شن

شن در کاربرد ساختمانی و نوع دانه ها به دو دسته تقسیم میشوند :

  • شن طبیعی : این نوع شنها در رودخانه ها و ساحل دریا یافت میشود و دارای گوشه های گرد میباشد، اندازه این نوع شن کوچک و نرم بوده و به عنوان ماسه شناخته میشود.
  • شن شکسته یا مصنوعی : این شن از خرد شدن سنگهای سخت تولید میشود. گوش های این نوع شن تیز می باشد. این نوع شن بیشتر برای مصارف صنعتی بسیار کاربرد دارد. شکسته ها نیز به شکسته های نخودی و بادامی تقسیم می گردند.

کاربرد شن

شن یکی از مصالح ساختمانی بسیار مفید بوده که در صنعت ساختمان کاربرد دارد، از جمله :

  • بتن سازی
  • شیشه سازی
  • سنباده سازی
  • پی سازی ساختمان
  • ساخت مصالح ساختمانی پیش ساخته
  • تولید ملات در آجر چینی
  • دانه بندی کف فضاهایی که روی زمین ساخته میشود

 ماسه

ماسه یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد بوده که با آهک مخلوط شده و مخلوط ماسه و آهک ، به عنوان مقاوم کننده پی سازه  آجری و کارهای آجری استفاده میشود.

انواع ماسه

  • ماسه کوهستانی
  • ماسه رودخانه ای
  • ماسه بادی

ماسه کوهستانی: ماسه کوهستانی نوعی ماسه بوده که بیشتر در پای کوه در کناره بستر رودخانه یافت میشود. ماسه کوهستانی ماسه بیشتر گوشه تیز داشته و به همین علت با مصالح ساختمانی مانند :  آهک و سیمان پیوندی مستحکم برقرار می کند.

ماسه رودخانه ای: ماسه رودخانه ای به نوعی از ماسه گفته میشود که بر اثر حرکت زیاد تحت سایش فراوان واقع شده است. در حاصل این سایشها این بوده  که سطح این ماسه به نسبت صاف و کروی شکل گردیده و پیوند خوبی با شیره آهک و سیمان ندارد. به همین علت در هنگام ساخت ملات با این نوع ماسه، تلاش میگردد که آن را با ماسه شکسته مخلوط کنند.

ماسه بادی: ماسه بادی دارای دانه های بسیار ریزی است. از ماسه بادی در ملاتهای آبی استفاده شده است.

انواع شن و ماسه

شن و ماسه ساختمانی به دو روش تهیه می‌گردد:

  • شن و ماسه طبیعی.
  • شن و ماسه شکسته.

تفاوتهای شن و ماسه

شن و ماسه مواد بدون سیمان و جداگانه ای هستند و با متلاشی شدن طبیعی سنگهای سطح زمین حاصل می شوند.

شن و ماسه با وجود اینکه در سطح زمین همیشه با هم یافت میگردد ولی در سایز و دانه بندی با هم فرق دارند:

ماسه عبارت است از مواد زاویه داری که از فرسایش و خرد شدن طبیعی سنگها حاصل شده است.

شن عبارتند از موادی که بطور طبیعی از سایش و خرد شدن سنگها حاصل شده .

تفاوت شن و ماسه طبیعی و شن و ماسه شکسته

شن و ماسه طبیعی به طور مستقیم از سرند کردن و شستن و دانه بندی مخلوط شن و ماسه طبق نیاز مصرف کننده تهیه و تولید میشود و دانه های طبیعی دارند. اما شن و ماسه شکسته از خرد کردن قطعات بزرگ سنگ داخل دستگاه سنگ شکن تولید میشود. در حقیقت شن و ماسه طبیعی بطور طبیعی و شن و ماسه شکسته بطور دستگاهی تولید میگردد.

انواع شن و ماسه در ساختمان سازی‌ چیست؟

شن و ماسه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام می‌تواند کیفیت یا ویژگی ظاهری مربوط به خود را داشته باشد. در ادامه این قسمت به معرفی پرکاربردترین شن و ماسه ساختمانی می‌پردازیم:

  1. شنِ سنگِ آهکِ خرد شده درشت: این محصول درشت‌ترین نوع شن ساختمانی است که تحمل بارهای سنگین و ارتقای زهکشی را دارد، از این محصول بیشتر در زیر سنگفرش‌ها و یا قسمت‌های میانی ساختمان استفاده می‌شود.
  2. ماسه درشت: این محصول دارای اندازه‌ای بزرگ، ضخیم، سخت و اغلب نوک تیز است که از رسوبات طبیعی زمین استخراج می‌شود. در حال حاضر برای تشکیل ملات و ایجاد ساختمان‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.
  3. سنگ تمیز و خرد شده: در برخی مواقع گرد و خاک شن و ماسه‌ها را به طور کامل شسته و اقدام به تهیه سنگ تمیز خرد شده از آنها می‌کنند، این محصولات می‌تواند برای تولید بتن آماده، سنگ صافی، آهک و زهکشی مورد استفاده قرار بگیرد.
  4. شن ریز سنگ آهک: این نوع شن از ماسه درشت‌تر است اما اندازه‌ای بسیار ریز برای ایجاد سطوح جامد و فشرده دارد. امروزه برای پروژه‌های ساختمانی و یا ایجاد کفپوش‌های داخلی، سنگ فرش یا ساخت محوطه‌های سرپوشیده مانند اتاق‌های آفتابگیر از آن‌ها استفاده می‌شود.
  5. شن و ماسه رودخانه‌ای: در حال حاضر شن و ماسه رودخانه‌ای که از سواحل دریا و رودخانه‌ها تهیه می‌شوند برای مصارف ساختمانی گزینه مناسبی هستند، از این مواد برای مخلوط کردن با گچ و یا ساخت قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌کنند.

خرید شن و ماسه

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید شن و ماسه باید آن را در نظر داشته باشید، کیفیت و اندازه ذرات آنها است؛ توجه به نداشتن ناخالصی و مواد اضافه نیز از موارد مهم دیگری به حساب می‌آید که در زمان خرید این محصولات باید در نظر گرفته شود.

در حال حاضر سایت آقای مصالح انواع شن و ماسه را با درجه خلوص بالا، اندازه ذرات متنوع و کیفیت ممتاز در اختیار شما خریداران محترم قرار می‌دهد به گونه‌ای که می‌توانید با اطمینان زیاد برای ساختمان سازی یا تولید ملات از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات در وزن و اندازه‌های مختلف و با قیمت اقتصادی و مناسب در اختیار شما قرار داده می‌شوند.

کاربرد هر کدام انواع شن و ماسه
تهیه سنگفرش، زهکشی، ایجاد ملات لایه میانی شن سنگ آهک خرد شده درشت
تشکیل ملات، ایجاد سقف و دیوار ساختمان ماسه درشت
تولید بتن، سنگ صافی، آهک، زهکشی سنگ تمیز و خرد شده
تولید کفپوش داخلی، سنگفرش و محوطه‌های سرپوشیده شن ریز سنگ آهک
ایجاد قسمت‌های مختلف ساختمان شن و ماسه رودخانه‌ای

سوالات متداول

  1. اهمیت شن و ماسه در ساختمان سازی چیست؟

این مواد دارای اندازه و قطعات متنوع ریز و درشت، کیفیت بالا و چسبندگی زیادی هستند به همین دلیل می‌توان برای چسباندن مصالح ساختمانی یا ساخت دیوار و سقف از آن‌ها استفاده کرد.

  1. قیمت خرید شن و ماسه چقدر است؟

این مصالح دارای قیمت بسیار ارزانی نسبت به مواد دیگر هستند و شما با صرف هزینه کم می‌توانید حجم زیادی از آن‌ها را خریداری کنید.

  1. روش خرید انواع شن و ماسه به چه صورت است؟

شما می‌توانید انواع شن و ماسه مورد نیاز خود را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید، در صورتی که نیاز به صرف انرژی و وقت بسیار کمی دارید، می‌توانید این مصالح را به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری فرمایید.

جهت خرید شن و ماسه و فروش انواع مصالح ساختمانی با آقای مصالح تماس بگیرید

خرید و فروش مصالح ساختمانی – فروش مصالح ساختمانی – فروش شن و ماسه – فروش شن – فروش ماسه – فروش شن و ماسه شکسته – شن و ماسه  – فروش شن و ماسه سراسر تهران – قیمت شن و ماسه – فروش شن و ماسه غرب تهران

 

۰۹۱۲۱۹۶۵۵۳۵ گنجی زاده

آقای مصالح را در اینستاگرام دنبال کنید

فروش شن و ماسه
Tags: , , , , , , , , ,

سوالات متداول

بسته به نوع سفارش و فاصله ما از محل پروژه این زمان متفاوت بوده اما معمولا کمتر از ۱۲ ساعت است

از آنجا که تعداد ماشینهای حمل بار بسیار زیاد است برای رضایت مشتری سعی شده تا از سرویسهای اقتصادی برای کرایه حمل استفاده شود.

از آنجایی که آقای مصالح دارای عاملیت بسیاری از مصالح ساختمانی است تمامی قیمتها به قیمت درب کارخانه عرضه میگردد.

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس بگیرید